Hvert år gennemføres en landsdækkende undersøgelse af patientoplevelser i akutmodtagelser og skadestuer. Det primære formål med undersøgelsen er at give akutmodtagelserne og skadestuerne input til at arbejde med kvalitetsforbedringer.
Resultaterne for Aarhus Universitetshospital i 2018
Aarhus Universitetshospital har fremgang på tre spørgsmål sammenlignet med sidste år:
- Information om udvikling i ventetid
- Løbende information om, hvad der skal foregå
- Den mundtlige information er forståelig
Aarhus Universitetshospital har tilbagegang på ét spørgsmål sammenlignet med sidste år:
- Patienterne oplever ventetid
Overordnet tilfredshed i 2018
|
I høj grad |
I meget høj grad |
Positive svar i alt |
Patienterne er alt i alt tilfredse med deres besøg |
24 % |
50 % |
74 % |
Sammenlignet med skadestuer og akutmodtagelser i resten af landet ligger Skadestuen på Aarhus Universitetshospital:
- Over landsgennemsnittet på 11 spørgsmål
- På landsgennemsnittet på 7 spørgsmål
- På ingen spørgsmål ligger Skadestuen under landsgennemsnittet.
OBS:
I maj 2018 flyttede Skadestuen til det nye hospitalsbyggeri i Skejby, hvor både rammerne og patientforløbene er anderledes. Det har medført, at patienterne er blevet mere tilfredse med den måde, som personalet informerer dem på - både om behandlingen og udviklingen i ventetiden.
Mere information
Læs rapporten 'Patienter fra akutmodtagelsernes oplevelser: Aarhus Universitetshospital - Region Midtjylland' fra Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser - LUP 2018.
Patienttilfredshed - Hvad er Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP)?