Afdelingen er opdelt i teams, der hver især skal skabe forudsætninger for, at medarbejdere og ledere i afdelingerne oplever et nærværende og hurtigt samspil med Løn og Personale. 

Hver afdelingsledelse har én fast kontaktperson i Løn og Personale. 

Løn og Personale er opdelt i 4 teams

  • Løn, der løser løn- og personaleadministrative opgaver  - alt hvad der drejer sig om ansættelse og ændringer i løn- og personaleforhold. Teamet består af faste kontaktpersoner til afdelingerne
  • Økonomi og Refusion, som varetager opgaver vedr. dagpenge, boliger
  • Personalejura, der varetager opgaver ifht. sygefravær og arbejdsfastholdelse samt omkring varslinger og omplaceringer
  • Specialistteamet, der beskæftiger sig med forhandlinger med faglige organisationer, overenskomstfortolkninger og aftaler og struktur inden for lægeområdet (FAS, KBU), , RMUK, og løntekniske opgaver samt professoruddannelsen

Hvad laver vi? 

Vi løser løn- og personaleadministrative opgaver for alle afdelinger på hospitalet og forhandler løn m.v. med ca. 27 faglige organisationer. 

Primære opgaver

  • Overenskomstfortolkninger 
  • Fortolkning af lønspecifikation 
  • Annoncering
  • Ansættelser
  • Ændringer i løn- og ansættelsesvilkår
  • Seniorordninger
  • Opsigelser
  • Boligadministration
  • Sekretariatsopgaver
  • Pensionsberegning
  • Lønforhandling
  • Registrering af tillidsrepræsentanter
  • Dagpenge
  • Ferie
  • Rådgive hospitalsledelsen, centerledelser og afdelingsledelser