Kvalitet har ansvaret for det overordnede kvalitetsarbejde på Aarhus Universitetshospital og varetager en bred vifte af opgaver inden for kvalitet: 

  • Det Nationale Kvalitetsprogram, herunder hjælp fra vores forbedringsvejledere til centre og afdelinger
  • Udvikling og implementering af tiltag og strategier inden for kvalitetsområdet, såvel nationale, regionale som lokale
  • Strategiudvikling samt udarbejdelse af politikker, retningslinjer og instrukser for hospitalet
  • Etablering og gennemførelse af monitorering og opfølgning herpå
  • Koordinering og rådgivning i relation til hospitalets dokumenthåndteringssystem e-Dok
  • Patientsikkerhed og risikostyring
  • Klagesagsbehandling og opfølgning på patientklager og patientforsikringssager
  • Kvalitetsdata og kliniske databaser
  • Patienttilfredshedsundersøgelser
  • Sundhedsfaglig udvikling på hospitalet
  • Patientforløbsprogrammer
  • Controllerfunktion
  • Opfølgning på servicemål
  • Drift og understøttelse af hospitalets Kvalitetsorganisation

Kvalitetsarbejdet sker i tæt samarbejde med hospitalets centre og afdelinger med det mål at skabe gode, sammenhængende patientforløb på tværs af fag- og sektorgrænser og høj kvalitet i hospitalets sundhedsarbejde.