Kvalitet har ansvaret for det overordnede kvalitetsarbejde på Aarhus Universitetshospital og varetager en bred vifte af opgaver inden for kvalitet:
- Det Nationale Kvalitetsprogram, herunder hjælp fra vores forbedringsvejledere til centre og afdelinger
-
Udvikling og implementering af tiltag og strategier inden for kvalitetsområdet, såvel nationale, regionale som lokale
- Strategiudvikling samt udarbejdelse af politikker, retningslinjer og instrukser for hospitalet
- Etablering og gennemførelse af monitorering og opfølgning herpå
- Koordinering og rådgivning i relation til hospitalets dokumenthåndteringssystem e-Dok
- Patientsikkerhed og risikostyring
- Klagesagsbehandling og opfølgning på patientklager og patientforsikringssager
- Kvalitetsdata og kliniske databaser
- Patienttilfredshedsundersøgelser
- Sundhedsfaglig udvikling på hospitalet
- Patientforløbsprogrammer
- Controllerfunktion
- Opfølgning på servicemål
- Drift og understøttelse af hospitalets Kvalitetsorganisation
Kvalitetsarbejdet sker i tæt samarbejde med hospitalets centre og afdelinger med det mål at skabe gode, sammenhængende patientforløb på tværs af fag- og sektorgrænser og høj kvalitet i hospitalets sundhedsarbejde.